۱۳۹۰ خرداد ۱۵, یکشنبه

پیشنهاد ؛ آقایان مزورعی و خاتمی اولین شرط مصالحه جنبش با نظام مجوز یک راهپیمایی آزاد در ۲۲ خرداد باشد


با سپاس فراوان از بزرگواران اقایان محمد خاتمی و علی مزروعی که به نمایندگی از کل جنبش سبز ! خواستار آزادی زندانیان سیاسی و مصالحه جنبش سبز با نظام شده اند ؛ آزادی زندانیان سیاسی که بجای خود یکی از مطالبات قطعی جنبش سبز است و آزاد کردن جمعی انسان فرهیخته و بی گناه (اعم از نابغه و استاد دانشگاه و وکیل و حقوقدان و فعال حقوق بشر و نخبه و دانشگاهی) که به جرم دفاع از حقوق اولیه انسانی (آزادی) به زندان افتاده اند کار اعجاب انگیزی نیست که نظام (= علی خامنه ای) باید به ان تن در دهد . (این جای خود ؛ کار اساسی ، طلب بخشش از عزیزانی است که عمرشان در سیاهچالهای تباهی نظام منحوس آخوندی برباد رفته و باید غرامت آن پرداخت شود که معلوم نیست چگونه ، خدا می داند ؟!)

اما بعنوان یک ذره از دریای بیکران جنبش سبز آزادیخواهان ایران یک پیشنهاد دارم ؛ شما عزیزان که صحبت از آشتی ملی و مصالحه جنبش سبز با نظامی که خود از وابستگان به آنید می کنید ؛ بعنوان یک عضوی از نسل سوخته این نظام و انقلاب عاجزانه از شما یک درخواست دارم :

ممکن است از نظام (= شخص علی خامنه ای )، بخواهید همانطور که دیروز گفت :


به نظام (= علی خامنه ای ) پیغام بفرستید که ما شرط ایشان را می پذیریم ما هم به نظام ! و هم به اسلام !معتقدیم اما تعاریف متفاوتی از اسلام و نظام داریم .

ما به نظام اداره جامعه اعتقاد کامل داریم [نظام : بمعنای نظم و ترتیب در اداره امور کشور] اما به نظام جمهوری اسلامی ایران که برپایه سرکوب ، حذف و خشونت برپا شده ، خیر ! (این اولین منشأ اختلاف ما با حکومت است.)

و به اسلام هم بمعنای "سلامت و صلح " (برگرفته از ریشه کلمه سَلَمَ) معتقدیم .

اما در معنای این کلمات بعنوان مخالف فکری با هم اختلاف نظر داریم . (پس اگر تقوا دارید ما را زیر پا له نکنید.)

من بعنوان یک عنصر کوچکی از جنبش سبز از سوی جمعی از همنسلانم تنها یک درخواست از شما دارم :

اولین شرط ما برای مصالحه با نظام بعنوان دگراندیشان فکری - سیاسی ( به تعبیر خامنه ای کسانیکه اندیشه سیاسی شان متفاوت است نباید زیر پا له شوند) آنست که با درخواست راهپیمایی ما (ملت ایران) در روز بیست و دو خرداد امسال در وزارت کشور موافقت شود و بدون آنکه زیر تیغ ، چماق و چاقو قداره بندهای بیت رهبری له شویم اولین شرط ما مبنی بر برپایی راهپیمایی آزاد در روز بیست و دوم خرداد ، نود بپذیرند.

آقای محمد خاتمی و علی مزروعی لطفا پیغام نسل سوخته انقلاب پنجاه و هفت را به آقا ! برسانید. و درخواست ما را نیز ضمیمه کنید و دست آقا را بیشتر بفشارید.

۱۳۸۹ اسفند ۲۸, شنبه

نقطه خاکستری در زندگی اقتصادی خامنه ای و مغایرت شرع و قانون اساسی با طرح رسیدگی به دارایی مسئولان

کاریکاتوری از : نیک آهنگ کوثر

عطاء الله خان مهاجرانی در سخنانی در نشستی در کتابخانه کنزینگتون لندن گفت :

حتی یک نقطه خاکستری در زندگی اقتصادی آیت الله خامنه ای وجود ندارد.

ایشان با چنان قاطعیتی این جملات را بر زبان راند که احتمالاً می دانست در کمتر از دو هفته ، شورای نگهبان حکومت آخوندی آب پاکی را بر اساس موازین همین قانون اساسی که آقایان اصلاحات چی های حکومتی معتقد به اصلاح و تغییر در آن هستند ! ، روی دست ملت خواهد ریخت :

اصلاح طلبان حکومتی ! شما در چنین حکومتی چگونه مدعی اصلاحات درون ساختاری بر اساس موازین قانون اساسی هستید؟

‌طرح رسیدگی به دارایی مسئولان مغایر شرع و قانون اساسی شناخته شد

شورای نگهبان ‌طرح رسیدگی به دارایی مقامات، مسئولان و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران را مغایر شرع و قانون اساسی دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، شورای نگهبان طی نامه ای به مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: "‌طرح رسیدگی به دارایی مقامات، مسئوولان و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران که با اصلاحاتی در جلسه مورخ هشتم اسفند‌ماه یکهزاروسیصدوهشتادونه به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است، در جلسه مورخ 25/12/1389 شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به اصلاحات بعمل آمده نظر شورا به شرح زیر اعلام می‌گردد:

1_ ماده (2) جدید به معنای الغاء حصر مستفاد از اصل 142 قانون اساسی است بنابراین اشکال سابق این شورا کماکان به قوت خود باقی است. علاوه بر این شمول آن نسبت به اشخاص و مقامات انتخابی شاغل فعلی مبهم است پس از رفع ابهام اظهار نظر خواهد شد. همچنین اعلام فهرست اموال اشخاص و مقامات مذکور در این ماده به رئیس قوة قضائیه ورسیدگی توسط وی نیز مغایر اصول142،158و159 قانون اساسی شناخته شد.

2_ اطلاق ماده (13) جدید در خصوص واگذاری اختیارات رئیس قوه قضائیه به شخص دیگر نسبت به مقامات مذکور در اصل 142 قانون اساسی مغایر اصل مذکور است و نیز از آنجا که انفصال موقت از خدمات دولتی و عمومی در این ماده، شامل مسؤولان و مقاماتی می‌شود که برای مدت معین انتخاب یا منصوب می‌شوند و اشخاصی که برکناری آنها مطابق قانون اساسی نیازمند تصمیم گیری از سوی مراجع و مقامات مخصوص می باشد، مغایر اصول متعدد قانون اساسی است.

همچنین "انفصال در غیر موارد عمدی، خلاف موازین شرع شناخته شد."



۱۳۸۹ اسفند ۳, سه‌شنبه

شیخ شجاع بزن قدش که تو از خودمونی


شیخ شجاع بزن قدش که تو از خودمونی
اگر یک روحانی واقعی در این نظام بود که لباس روحانیت بر تن داشت ، آن شیخ شجاع ما بود که ، قرار است خلع لباس شود
این نظام یک نظام اهریمن پرست دیوسالار است (اقای سروش نیز به آن اشاره کرد همانطور که پیشتر دیگران نیز گفته بودند) که جامه روحانیت از تن روحانی شجاعی نظیر حجت الاسلام و المسلمین شیخ مهدی کروبی می ستاند ؛ فاتحه نظام از مدتها پیش خوانده شده بود ؛ ولی شاید حالا بتوان حلوا و خرمای ختم آن را نیز خورد
شیخ شجاع ! اقای کروبی به جمع شهروندان عادی خوش آمدید ، اگرچه از مدتها پیش از ابتدایی ترین حقوق شهروندی خود بخاطر دفاعیات جانانه تان از مردم ایران محروم شده اید ، و نظامی که سالهای عمرتان را صرف به ثمر رسیدنش کردید و از حامیانش بودید شما را به بدترین شکلی از خود راند اما من به عنوان یک ایرانی با آغوش باز از شما استقبال خواهم کرد



***
به قـــمارخانه رفتم، هــــــمه پاكــــباز ديدم
چـو به صــومعه رســــيدم همه زاهد ريايي
در ديــر مي‌زدم مــــــن، که نـــدا ز در درآمد
كه درآ درآ عــــــراقي، كه تو هم ازآن مــايي

دو دیکتاتور